Pages

Friday, August 24, 2012

Review: HP: Filmová kouzla

Název série: Filmová kouzla
Díl: První
Autor: Od tvůrců oslavované filmové řady
Nakladatel: Slovart
Vydáno: 2010
Stran: 160

Reprezentativní obrazová publikace rozzáří úžasem všechny milovníky Harryho Pottera. Představuje nejzajímavější postupy tvorby ze všech filmových dílů o slavném čarodějnickém učni. Ukázky filmařských postupů, přiblížení až odhalení úžasných tajů, kouzel a triků, které ohromují diváky v kinech. Rozsáhlé fotografické dokumenty z příprav a natáčení jednotlivých filmů, zajímavé obrazové srovnání vývoje představitelů hlavních rolí od dětství až po aktuální současnost, osobní vyznání představitelů hlavních postav a tvůrců. Předvedení nejzajímavějších nápadů tvůrců od náčrtků po realizaci. Strhující proniknutí do tajů kouzel filmařského řemesla slavných režisérů, kteří byli také očarováni dílem J. K. Rowlingové.

...


Tohle bude asi trochu rozdílná recenze od těch ostatních. V knížce není žádný děj takže.. ;)

Knížka je opravdu poklad pro všechny milovníky Harryho Pottera. Bohužel já se ke knížce dostala až před pár dny, protože se před 2 roky vydávala a mamka mi ji nechtěla koupit (já se jí nedivím ;D). Nakonec udělali dotisk, jelikož byla knížka beznadějně vyprodána. Já ji koupila o 60kč levněji, jako není to o moc ale alespoň něco. :) Co mě teď trošku naštvalo je to, že jsem se na jednom blogu zjistila, že má v říjnu vyjít v USA (nebo někde tam ;D) rozšířená verze i s relikviemi smrti částí druhou, která tam nebyla. Jako dalo se to očekávat, že se tak stane, ale že se to zrovna dozvím, když mě má dojít tam první verze! Grrr..! :D To se fakt může stát jen mě! ;D

Na knížce se mě samosebou nejvíce líbili ty rekvizy, ale i to jak byla knížka graficky zpracována. To bylo vážně na jedničku. A nedivím se že to stálo tolik peněz. :)

Dozvíte se mnoho, o tom co se dělo za kamerou. Různé názory scénáristů, režisérů, herců... Také jak do toho všeho mohla mluvit Rowlingová. Jak probíhali castingy na postavy a mnoho dalšího.

Z různých rekvizit bych jmenovala například pobertův plánek, dopis o přijetí do Bradavic, různé letáčky z obchodů, vyhlášky, průkaz totožnosti z ministerstva kouzel,... Co mě udělalo ohromnou radost byl plakát Siriuse. :)

Kdybych to měla shrnout, tak knížka se mi velmi líbila a nelituji vložených peněz do této knížky. Co mě ale štve je, jestli se bude u nás prodávat ta rozšířená verze v češtině.

A co vy? Dali byste za knížku 800,- ? :)


Zdroj: anotace&obálka- slovart.cz, fotky z knížky & rekvizity jsem nafotila já.

No comments:

Post a Comment